Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2011

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ


(Το παρον γραφτηκε στις 3/11/2011 και δημοσιευθηκε στις εφημεριδες "Αληθεια" , "Αντιλογος", και "Επικαιρη"




ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ

Ακούω από το ράδιο ότι η "Επιτροπή Περιουσιων" που δημιούργησε η Τουρκία, θα δέχεται αιτήσεις για αποζημιώσεις μέχρι
το Δεκέβρη.
Ως τότε, σε δυο μήνες ,δηλαδή, πρεπει εμεις ολοι οι προσφυγες να αποφασισουμε τι θα κανουμε.
Να παμε δηλαδη και να ζητησουμε ελεημοσυνη απο τους κλεφτες για τη χαμενη μας περιουσια η να περιμενουμε αν, και οταν,
και οπωτε, και με ποιο τροπο, λυθει το Κυπριακο, για να παρουμε παλι την αποζημιωση μας, αυτη τη φορα, νομιμα.
Καθομαι και σκεφτομαι. Δηλαδη τι? Η επιστροφη των προσφυγων ειναι στην πραγματικοτητα ενα παζαρι?
Θελω τοσα, μου δινεις τοσα, καταληγουμε στα τοσα. Και ειμαι ευχαριστημενος διοτι μου ηρθαν ουρανοκατεβατα 50,000 ευρω ας πουμε.
Και αποσυρωμαι στο συνοικισμο μου, η το Τ/Κ σπιτι που μου παραχωρηθηκε και λουφαζω.
Ελυσα τη περιουσιακη πτυχη του κυπριακου, μια χαρα. Ενταξει , αποζημιωθηκα για τα τουβλα και τους τοιχους και τον κηπο.
Αντικαταστησα το πατρικο μου σπιτι με καινουργιο.
Την παιδικη μου ηλικια που αφησα πισω ποιος θα μου την την αποζημιωσει? Αποζημιώνεται , και με ποιο τροπο η ξεγνοιαστη
 ζωη που αφησα πισω? Πως θα αντικατασταθει η μυρωδια του φρεσκου
ψωμιου απο το φουρνο της μανας μου? Πως αποζημιωνωνται τα απογευματα και οι νυκτες που καθωμαστε ολοι οι μικροι
της γειτονειας εξω στα σκαλια για να ακουσουμε
τον παππου μου το Σαββα να μας διηγειται ακομα μια απο τις εξωφρενικες του ιστοριες, που τοσο μας διασκεδαζαν?
Θελω να φαω βουτηρο με το ζαχαρις πανω στο ψωμι, θελω "παστά του σhοιρου", θελω χαλλουμι που καμνει η στετε μου μ
εσ' τα ταλαρκα που καμνει ο παππους μου.
Θελω να παω στο "Χαλκοβουνο", και σαν πηγαινω να μυριζουμαι τη  μυρωδια απο τα θυμαρια.
Θελω να περπατησω στα στενα του χωριου και να δω τις ολες τις γριες  με τη χαρακτηριστικη μαυρη Μεσαριτικη φορεσια,
 και το "μαντω" να τυλιγει ολο το κεφαλι τους .
Πως μπορουν να μου αποζημιωσουν την χαρα και την περηφανια που ενοιωθα οταν έπερνα πρωτος
το Αγιο Φως απο τα χερια του παπα-Ζενιερη την Ανασταση?
Θελω να φαω οφτο κλεφτικο απο του Μιλιτζιη. Θελω να παω στον Περιπατο την Κυριακη το απογευμα.
Θελω να παω στο "Ηλυσια¨να δω καουμπουκο εργο. Θελω να παω σε χωρκατικο γαμο μεσ'τη μεση του δρομου.
Να φαω ποξαματουθκια που το τραπεζι,
να ακουσω τον Τζιρτζιηπη να τραγουδα με τη μελωδικη φωνη του, να δω το ζευγαρι να χορευει και οι συγγενεις να τους
πλουμιζουν με λιρες καφε και πεντολιρα μπλε και πρασινα.
Ουτε αποζημιωνονται , ουτε ανταλλασονται, ουτε αντικαθιστωνται αυτες οι εμπειριες . Για αυτο δεν θελω ουτε λεφτα,
ουτε οικοπεδο, ουτε ανταλλαγη. Μονο να επιστρεψω  θελω, στον τοπο που μεγαλωσα. Και οταν θα ειμαι πια  εκει,
θα νοιωσω οτι δεν χαθηκε η παιδικη μου ηλικια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου