Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013

ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ – ΞΟΡΙΝΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΡΙΚ.

ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ – ΞΟΡΙΝΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΡΙΚ.

Επισκεφτήκαμε σήμερα Κυριακή 9/12/2013 την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου Εξορινου στην εντος των τειχών Πάλαια πόλη της Αμμοχώστου.  Η εκκλησία χρησιμοποιείτο από τους Έλληνες κατοίκους της παλαιάς πόλης , και εγκαταλείφτηκε το 1958 μετά από τις πρώτες φασαρίες μεταξύ Ε/Κ και Τ/Κ. Τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιείτο από το «Πανεπιστήμιο Ανατολικής Μεσογείου» σαν πολιτιστικό κέντρο και έτσι έγινε κατορθωτό να διατηρηθεί σε μια καλή κατάσταση.

Μετά από διαβουλεύσεις που έγιναν μεταξύ των Αμμοχωστιανων Ε/κ και Τ/Κ , έγινε κατορθωτό να δοθεί άδεια για τη λειτουργιά της εκκλησίας στις 8/12/2013.
Αρχικά το θέμα φαινοταν ότι επρόκειτο για μια ακόμα «συνηθισμένη» επαναλειτουργία  μιας εκκλησίας στα κατεχόμενα. Διαφήμιση μέσω Διαδικτύου, από στόμα σε στόμα κλπ. Σιγά σιγά όμως το θέμα πήρε ανεξέλεγκτες διαστάσεις και όλο και πιο πολλοί δήλωναν συμμετοχή. Στο αποκορύφωμα, δήλωσε συμμετοχή και Δήμαρχος Αμμοχώστου κος Αλέξης Γαλανός, αλλά και ο πανιερότητας Μητροπολίτης Κωνσταντίας Βασίλειος.
Και πραγματικά η εκδήλωση ήταν κάτι το ανεπανάληπτο. Εκατοντάδες κόσμου γέμισαν την περιοχή . Η εκκλησία ήταν ασφυκτικά γεμάτη. Ήταν όλοι ήσυχοι όμως και άκουγαν με δέος τον πανιερότητα Μητροπολίτη Κωνσταντίας Βασίλειο, που χοροστατούσε στην τελετή. 

Πολύς κόσμος κατέκλυσε τον κήπο και στους γύρω δρόμους έξω από την εκκλησία. Κόσμος από όλη τη Κύπρο αλλά κυρίως Αμμοχωστιανοι , ήταν ανακατεμένοι με Τ/Κ , και όλοι μαζί συζητούσαν για τις παλιές καλές μέρες.

Επιστρέψαμε στη Λεμεσό το απόγευμα, και κατά τις 8:00 έκατσα να δω το ρεπορτάζ του ΡΙΚ1 για την εκδήλωση.  Οποία κατάντια και οποία διαστρέβλωση . Η νεαρή δημοσιογράφος που έκανε το ρεπορτάζ , Ελευθερία Σωφρονίου, είχε μια και μοναδική έγνοια: Πώς να τρομοκρατήσει και πώς να απογοητευσει τους θεατές του ΡΙΚ. Έδειξε λίγο κομμάτι από τη θεια λειτουργία και, αντί να δείξει πλάνα από τις εκατοντάδες κόσμο που γέμισαν ασφυκτικά το ναό και την αυλή, βρήκε μαρτυρίες από τις επιθέσεις εναντίων του ναού και καμπόσες φωτογραφίες από τη λεηλασία του το 1958 και τις έδειχνε. Αντί να δείξει πως εδραιώνεται η ειρήνη και η φιλία έδειχνε που οδηγεί το μίσος και μισαλλοδοξία. Αντί να δείχνει την ελπίδα έδειχνε την απογοήτευση.
Εκεί όμως που παίρνει άριστα από τον Γκαιμπελς είναι κατά το τέλος του ρεπορτάζ . « Οι προσκυνητές και οι ιερείς ένοιωθαν στο σβέρκο τους την επιτήρηση και τον απόλυτο έλεγχο των δυνάμεων ασφαλείας των Τ/Κ που κατέκλυσαν τον χώρο και έκαναν τους πάντες να αισθάνονται άσχημα», είπε περίπου. Ένα σας λέω . Από τη περιγραφή φοβήθηκα εγώ ο ίδιος που ήμουν και παρόν. Και ευτυχώς που ήμουν εκεί . Αλλιώς θα την πίστευα. Όπως φαντάζομαι την πίστεψαν και χιλιάδες τηλεθεατές του ΡΙΚ. Για αποκατάσταση της αλήθειας . Υπήρχαν επί τόπου καμια δεκαριά Τ/Κ «αστυνομικοί.
Μπορεί και λιγότεροι. Με τελείως διακριτική παρουσία, ασχολούνταν με καθήκοντα διευκόλυνσης της τροχαίας, και κανένας δεν τους πήρε είδηση. Ούτε μας ενόχλησαν . Την περισσότερη  ώρα ήταν εξαφανισμένοι ή έτρωγαν ή έπιναν καφέ. Θα τρελαθώ που τους είδε η δημοσιογράφος του ΡΙΚ, να είναι πάνω στο σβέρκο μας και να μας παρενοχλούν.

Έτσι είναι  που θα προβάλουμε την φιλία και την αλληλοκατανόηση; Είναι με αυτό το τρόπο που το κρατικό κανάλι βοηθά για την φιλία μεταξύ Ε/Κ και Τ/κ ; Κάναμε  δηλαδή , ένα δικοινοτικό πρόγραμμα , το «ΒιΖ/ ΕΜΕΙΣ» και επαναπαυτήκαμε; Και μετά κάμνουμε μαύρη προπαγάνδα από το κύριο δελτίο ειδησεων.
Στο κάτω κάτω τι οδηγίες έχουν οι δημοσιογράφοι του ΡΙΚ; Να βγάζουν ιστορίες που το κεφάλι τους αναλόγως της πολίτικης τους τοποθέτησης; Στο κάτω κάτω είναι ακόμα ημικρατικο κανάλι και οφείλουν σεβασμό σε αυτούς που πληρώνουν τους μισθούς τους.  Όπως πάμε στις ειδήσεις των 11:00 θα μας πει ότι έκαμναν μας και σωματικό έλεγχο πριν να μπούμε στην εκκλησία!



Ανδρέας Σουτζιή – Ηλεκτρονικός